تفاوت نخ دمسه و پنگوئن چیست؟ ارزش خرید کدام بالاتر است؟

تفاوت نخ دمسه و پنگوئن موضوع مهمی است که اگر از آن اطلاع داشته باشید، می‌توانید به راحتی از بین تنوع بالای رنگی که هر دو دارند، انتخاب کنید و آثار چشم نوازی خلق کنید. دمسه و پنگوئن نوع خاصی از نخ نیستند بلکه 2 برند مطرح تولید کننده نخ های گلدوزی هستند که در مدل های متنوع و کاربردی در بازار موجود هستنند؛ دمسه ساخت کشور فرانسه و پنگوئن ساخت کشور چین است.
از ویژگی های خوبی که هر دو برند دارند کیفیت ساخت بالا، ثبات رنگی و انسجام خوب رشته های نخ می‌باشد. در مقابل اگر نخی از برند متفرقه و بی کیفیت تهیه کنید، باعث می‌شود مشکلات زیادی برای شما بوجود آید. به عنوان مثال حین دوخت رشته های نخ از هم باز می‌شوند و باعث کلافگی هنرمند می‌شود، همچنین بعد از چند بار شستشو رنگشان کدر می‌شود و یا به دیگر نخ‌ها رنگ پس می‌دهند. پس بهتر است قبل از خرید به مارک چاپ شده روی کلاف و بسته بندی نخ دقت کنید و از فروشگاه مطمئن خرید کنید.

 

تفاوت نخ دمسه و پنگوئن از لحاظ ظاهر بسته بندی؟

تفاوت نخ دمسه و پنگوئن کاملا مشخص است که اگر از آن اطلاع داشته باشید، می‌توانید با خیال راحت‌تری خرید کنید. لوگوی برند دمسه بصورت حروف D.M.C به همراه اسب بر روی آن است و رنگ بسته بندی آن، بر اساس مدلی که انتخاب میکنید متفاوت است. به عنوان مثال پک جدید نخ های گلدوزی از ترکیب آبی و سفید با لوگوی طلایی تشکیل شده که در هر بسته 12 کلاف 8 متری قرار دارد.

 

 

لوگوی نخ پنگوئن همانطور که از اسمش پیداست یک پنگوئن با کلاه است که رنگ بندی بسته بندی تمام مدل های آن شیری و قهوه ای است. 5 مدل پر فروش و محبوب آن شامل: کتان تک رنگ، مولتی کالر، کالوریس، سایه روشن و زری دار است که کلاف هر کدام از آن ها حدود 8 متر است.

 


تفاوت نخ دمسه و پنگوئن از لحاظ کیفیت ساخت

تفاوت نخ‌ دمسه و پنگوئن در کیفیت ساخت را می‌توان به ظرافت رشته ها خلاصه کرد. دمسه بدلیل ظرافت بالایی که دارد، وقتی کنار نخ پنگوئن قرار داده شود، خودنمایی می‌کند و همین ظریف‌تر بودنِ هر رج نخ، باعث این جلوه می‌شود اما از نظر کیفیت در ثبات رنگی و استحکام، تفاوت چشم گیری با پنگوئن ندارد. در واقع تفاوت اصلی در ظرافت و درخشندگی است که این تفاوت، تنها زمانی به چشم می‌آید که این دو را دقیقا کنار هم بکار گرفته باشید.

 

شباهت نخ دمسه و پنگوئن

در مدل های کتان تک رنگ، نخ دمسه و پنگوئن در 482 کد رنگی مشابه تولید میشوند که با توجه به سابقه طولانی تر برند دمسه اگر قبل تر از کد 310 دمسه با رنگی مشکی استفاده می‌کردید و اکنون به دلیل قیمت بالا و یا هر دلیل دیگری قصد استفاده از برند پنگوئن را دارید می‌توانید با خیال راحت کد 310 از آن را سفارش که دقیقا همان رنگ مشکی با همان تناژ رنگی را دارد.

 

ارزش خرید کدام بیشتر است؟
ارزش خرید را معمولا هر فرد با توجه به پارامترهای خودش می‌سنجد. در این شرایط پیشنهاد می‌شود، با توجه به شرایط خودتان برند مورد نظرتان را بخرید. اما با توجه به تجربه‌ی هنرمند‌های فعال در این هنر به شما می‌گوییم تا کدام یک برای شما مناسب تر است.
ارزش خرید از نظر مالی را بدون شک به برند پنگوئن میدهیم، چرا که باتوجه به مواردی که در بالا گفته شد، از لحاظ تجربه کاربری و ظاهری تقریبا تفاوت خیلی زیادی با دمسه ندارد. در زمانی که این مقاله نوشته میشود یک کلاف نخ دمسه تقریبا پنج برابر از نخ پنگوئن گرانتر است. پس شما با این انتخاب از لحاظ اقتصادی با هزینه یک پنجم میتوانید دوخت خود را انجام دهید. 
پس برای شروع، برای تمرین، کاری که زیاد به نخ گلدوزی نیاز دارد، کاری که خیلی جزییات و ظرافت ندارد، کاری که از دور می‌بینیم مثل انواع تابلوها، پیشنهاد می‌شود که از برند پنگوئن استفاده کنید. یک مثال دیگر هم پانچ دوزی می‌باشد؛ چونکه مصرف نخ در این هنر بالاست میتوانید از این برند استفاده کنید تا هزینه های خود را پایین تر بیاورید.

 

 

اما برند دمسه که بسیار باکیفیت اما گران است، معمولا برای چیزهایی که باارزش هستند مثلا لباس‌های عروس، گیفت های عروسی، کارهای قیمتی و یا مواردی که مشتری خودش درخواست کند مناسب است.

در آخر همانطور که پیش‌تر گفتیم ارزش خرید ممکن است برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد اما مهم این است که همیشه برای دست‌سازه‌هایتان ارزش قائل باشید و زحمتی که میکشید را با انتخاب بهترینی که در حال حاضر برای شما امکانپذیر است انجام دهید تا نهایت لذت خلق کردن و البته ماندگاری را تجربه کنید.
نهایت تشکر را از شما داریم اگر این مطلب را خواندید و اگر برایتان مفید بود با نوشتن نظر، انتقاد و یا سوال‌هایتان مارا در بهبود مقالات و خدماتی که ارائه میدهیم یاری کنید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش