آموزش کامل پانچ دوزی فقط در 4 ساعت  (کلیک کنید) 

۰
به خرازی آنلاین اُرشُمی خوش آمدید ...

بهترین نخ برای گلدوزی با دست: کدام مارک بهترین است؟

گلدوزی هنری زیبا و ماندگار است که مردم از طریق آن عشق و ذوق خود را در قالب طرح‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت و زیبایی طرح‌های گلدوزی شده، انتخاب نخ باکیفیت است که تاثیر بسزایی در خروجی کار دارد. امروزه انتخاب بهترین نخ برای گلدوزی با دست کمی سخت شده که یکی از دلایل آن تنوع در مارک و مدل است. یک دوزنده‌ی حرفه‌ای خوب می‌داند که قبل از هر اقدامی باید شناخت درستی از این تنوع بالای نخ داشته باشد. پس ما با همراه باشید تا در ادامه به معرفی کامل تنوع‌های موجود در بازار و جمع‌بندی نهایی در مورد آن‌ها بپردازیم.

 

تنوع بالای نخ

 

بهترین نخ برای گلدوزی با دست چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای انتخاب بهترین نخ برای گلدوزی با دست، به 4 ویژگی باید توجه کرد:

  • جنس نخ: معمولا از جنس کتان، ابریشم و پلی استر ساخته می‌شوند. بر اساس تکنیک دوختی که بکار گرفته می‌شود باید از جنس خاصی استفاده کنید.
  • دوام و استحکام: خوب تابیده شده باشد اما در عین حال به راحتی بتوانیم رشته هایش را از هم جدا کرده و از هر تعداد رج که خواستیم استفاده کنیم. اگر نخ خوب تابیده شده باشد حین استفاده و در اثر رفت و آمد مدام از هم جدا نمی‌شود. نخ‌های بی کیفیت بعد از زدن چند دوخت و در اثر گذر از پارچه نازک و زبر می‌شوند و به راحتی رشته‌های آن از هم جدا می‌شود.
  • نرمی و لطافت: نخ‌های نرم و لطیف از سوراخ سوزن به راحتی رد می‌شوند و به راحتی از میان پارچه عبور می‌کنند و کار گلدوزی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. 
  • تنوع رنگ و ثبات: طیف گسترده از رنگ‌ها باعث می‌شود تا دست شما حین دوختن بازتر باشد و نتیجه‌ی این موضوع به چشم نوازتر شدن اثر هنری شما کمک زیادی می‌کند. در ضمن بسیار مهم است که رنگ نخ بر اثر شستشو کمرنگ و مات نشود، روی پارچه پخش نشود و به دیگر نخ‌ها سرایت نکند.
  • برند: استفاد از برند‌های معروف که در بازار موجود است به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت‌تری شروع به کار کنید.

چون نخ بصورت مستقیم با سوزن در ارتباط می‌باشد. می‌توانید برای آشنایی بیشتر مقاله "معرفی انواع سوزن گلدوزی" را مطالعه کنید تا با اطلاعات بهتری شروع به کار کنید.

 

تنوع رنگی

 

بهترین مارک نخ گلدوزی

بهترین مارک نخ گلدوزی که در بازار ایران عرضه می‌شوند شامل: دمسه، آنکور، پنگوئن و آیرو می‌باشد که اکثر هنرمندان از یکی از این 4 برند استفاده می‌کنند. هر کدام از این برند‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که مناسب برای قشر خاصی از افراد می‌باشند.

  • دمسه DMC مناسب برای حرفه‌ای‌ها

یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین برندهای فرانسوی در جهان است. نخ دمسه به دلیل تنوع رنگی بالا، دوام و کیفیت فوق‌العاده، از محبوبیت بالایی در بین هنرمندان برخوردار است. این برند بیش از 500 رنگ مختلف را ارائه می‌دهد که هر کدام به صورت جداگانه کدگذاری شده‌اند. به دلیل استفاده از الیاف مرغوب پنبه و کتان و فرآیند تولید با کیفیت، دارای دوام و استحکام بالایی هستند. این نخ‌ها مقاومت بالایی در برابر کشش و فرسایش دارند و برای کارهای گلدوزی که نیاز به دقت و ماندگاری دارند، بسیار مناسب‌اند.

 

خرید نخ گلدوزی دمسه

  • آنکور Anchor یک انتخاب خاص

یک برند آلمانی به دلیل مقاومت بالا، تنوع رنگ و نرمی مشهور می‌باشد. رقیب مستقیم برند دمسه به حساب می‌آید ولی بر خلاف دمسه تنوع کد‌های رنگی این برند در بازار ایران کمتر است و معمولا به سختی پیدا می‌شود.

  • پنگوئن یک انتخاب خوش قیمت

نخ گلدوزی پنگوئن یک برند چینی با کیفیت است که با توجه به قیمت آن، ارزش خرید بالایی دارد. از مزیت‌های خوب آن به ثبات رنگی عالی و تنوع رنگی مشابه دمسه فرانسه می‌توان اشاره کرد که در این چند سال اخیر توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. همچنین بهترین انتخاب برای آموزش گلدوزی در مدارس به شمار می‌رود.

 

خرید نخ گلدوزی پنگوئن

  • آیرو Airo

ساخت کشور چین و مشابه برند پنگوئن است با این تفاوت که از تنوع رنگی کمتری نسبت به آن برخوردار است.

 

انتخاب بهترین نخ برای گلدوزی با دست

برای انتخاب بهترین نخ برای گلدوزی با دست از 2 جهت می‌توان به جمع بندی رسید:

  1. کیفیت ساخت: اگر برای دوخت الگوی خود به دنبال بهترین کیفیت موجود در بازار بدون توجه به قیمت هستید، به شما برند دمسه پیشنهاد می‌شود. اولین دلیل: تنوع بالای 500 کد رنگی که اکثرا در بازار قابل خرید است. دومین دلیل: 100 درصد از کتان درجه یک ساخته شده است که بسیار مقاوم در برابر شستشو می‌باشد.
  2. ارزش خرید: اگر به تازگی قصد تمرین گلدوزی دارید و یا حتی بصورت حرفه‌ای به ساخت اکسسوری‌های متنوع با این هنر مشغول هستید و به دنبال کاهش هزینه تمام شده محصول خود هستید، می‌توانید با خیال راحت از برند پنگوئن استفاده کنید. اولین دلیل: تمام با کد رنگی دمسه یکسان است یعنی از تنوع رنگی کامل آن بهره می‌برد. دومین دلیل: در برابر شستشو کاملا مقاوم و ثبات رنگی خیلی خوبی دارد.

البته مقاله‌ای تحت عنوان "تفاوت نخ دمسه و پنگوئن چیست؟" برای شما منتشر شده که می‌توانید برای توضیحات جامع‌تر به آن مراجعه کنید.

 

انتخاب نهایی

 

البته با توجه به نکاتی که گفته شد می‌توانید به جمع‌بندی برسید تا بهترین نخ برای گلدوزی با دست کدام مارک است و بعد از آن می‌توانید به همراه نخ گلدوزی، تنوع کاملی از دیگر وسایل گلدوزی مورد نیازتان را با ضمانت اصالت کالا و تضمین بهترین قیمت از خرازی آنلاین ارشمی تهیه کنید و بدون محدودیت در هر کجای ایران درب منزل تحویل بگیرید و شروع به دوختن کنید.
 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش