معرفی بهترین وسایل پانچ دوزی برای شروع

 

انتخاب وسایل پانچ دوزی برای شروع بسیار حائز اهمیت است به این صورت که اگر لوازم پانچ دوزی اشتباه تهیه کنیم، نمیتوانیم دوختی که در نظر داریم، بزنیم. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد تا وسایل پانچ دوزی، مناسب با سلیقه خودتان تهیه کنید و از این هنر زیبا لذت ببرید. خواندن این اطلاعات باعث میشود تا با هزینه ای که میکنید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

وسایل پانچ دوزی مورد نیاز

  • سوزن
  • پارچه
  • کارگاه
  • نخ
  • سوزن نخ کن
  • خودکار حرارتی
  • قیچی
  • چسب مخصوص
  • لایی چسب


وسایل پانچ دوزی که در بالا به آن ها اشاره شد در دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم میشوند. دسته ضروری برای کسانی که به دنبال امتحان این هنر و یا هدیه دادن به عزیزان خود هستند، پیشنهاد میشود. و دسته غیر ضروری به هنرجو هایی که قصد فعالیت حرفه ای و کسب درآمد در این حوزه را دارند، توصیه میشود. تهیه کردن تمامی موارد بالا باعث سرعت بیشتر کار و حرفه ای تر شدن پروژه شما خواهد شد که شاید بعضی از آن ها را مثل متر، از قبل داشته باشید.

 

وسایل پانچ دوزی ضروری

  • سوزن: اصلی ترین وسیله برای شروع سوزن نیدل پانچ است. مهم ترین عاملی که برای انتخاب آن باید در نظر داشته باشید، این است که قصد دوخت زدن با چه نخی را دارید. و یا به دوخت های ظریف علاقه مند هستید یا ضخیم؟ به عنوان مثال اگر علاقه مند به دوخت هایی شبیه گلدوزی، که با نخ گلدوزی زده میشود، هستید؛ باید سوزن ظریف را تهیه کنید که میتوانید با آن زیر لیوانی، مگنت فانتزی، جاکلیدی و یا گلسر درست کنید. اگر علاقه مند به دوخت های ضخیم با پرز بلند هستید بهترین انتخاب سوزن ضخیم است که برای کوسن، فرشینه و انواع تابلو به کار می‌رود. اگر بخواهیم برند با کیفیت و کارآمد معرفی کنیم میتوانیم به نورگه ترکیه و SKC چین اشاره کنیم که هر دو در سطح جهانی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. که خوشبختانه در بازار کشور ما وجود دارند و میتوانید با توجه به نیازتان خریداری کنید.

 

 

  • پارچه: استفاده از پارچه های درشت بافت 24 و 14 کانت بسیار مهم است. اگر پارچه مناسب نداشته باشید هم دوخت شما شکل نمیگیرد و هم سوزن شما به احتمال زیاد خراب میشود و دیگر قابل استفاده نیست. پس حتما سعی کنید از پارچه های مخصوص استفاده کنید. برای ظریف دوزی فقط از مدل 24 کانت میتوانید استفاده کنید، ولی برای ضخیم دوزی از هر دو مدل 24 و 14 کانت میتوانید استفاده کنید.

 

 

  • کارگاه: شما به قابی نیاز خواهید داشت که پارچه را بخوبی در خود محکم نگه دارد تا بتوانید دوخت مورد نظر خود را بزنید. برای سطح مبتدی بهترین مدل کارگاه پلاستیکی شیاردار است. بعد از کسب مهارت میتواید از کارگاه های مربع، چوبی و قاب های چوبی سفارشی در ابعاد بزرگ استفاده کنید. اگر از قبل کارگاه گلدوزی دارید، به شرطی که بخوبی پارچه را محکم کنید، میتوانید از آن استفاده کنید.

 

  • نخ: بعد از انتخاب و جمع بندی اقلام بالا، اکنون زمان انتخاب نخ مناسب است. برای سوزن ظریف، نخ گلدوزی پنگوئن یا دمسه و کاموا غزال بی بی پیشنهاد میشود. و برای سوزن ضخیم، کاموا ضخیم ایرانی و ناکو از بهترین انتخاب ها میتواند باشد. به طور کلی از هر نوع نخ که ضخامت مشابه با برند های اعلامی داشته باشد، میتوانید استفاده کنید.

 

  • سوزن نخ کن: حتما دقت کنید در بسته بندی سوزنی که تهیه میکنید، سوزن نخ کن وجود داشته باشد. چون در بازار سوزن نخ کن یدک وجود ندارد باید در نگهداری آن کوشا باشید. اگر به هر دلیلی آن را گم کردید، میتوانید از نخ ماهیگیری و سیم مفتول های نازک استفاده کنید.

 

وسایل پانچ دوزی غیر ضروری

  • خودکار حرارتی: زمانی که طرح و الگوی مورد نظر را پیدا کردید، باید آن را به سطح پارچه انتقال دهید. استفاده از خودکار حرارتی باعث میشود تا اگر خط خوردگی داشتید و یا از الگوی خود رضایت نداشتید، تنها با گرفتم سشوار و یا اتو اثر آن را از بین ببرید.

 

  • قیچی: بعد از اتمام کار لازم است تا بر اساس طرحی که انتخاب کردید، دوخت های خود را با قیچی مرتب کنید. بهترین مدل قیچی ظریف است که میتوانید با نهایت دقت سطح کار خود را مرتب کنید.

 

  • چسب مخصوص: دوخت های سطح پشتی کار باید توسط چسب چوب و یا چسب مخصوص بخوبی فیکس شوند تا به مرور زمان باز و یا شل نشوند. چسب چوب به دلیل حلال آب بودن گزینه ی ایده آلی برای اینکار نیست چون قابل شستشو نیست ولی برای شروع میتوانید از آن استفاده کنید. چسب مخصوص به دلیل چسبندگی بالا، عدم حلالیت در آب و بدون رنگ بودن، بهترین انتخاب است.

 

  • لایی چسب: برای یک خروجی حرفه ای میتوانید به وسیله لایی چسب و استفاده از اتو پشت کار خود را بپوشانید تا هم ظاهری مرتب داشته باشد و هم بیشتر حفاظت شود.

 

جمع بندی راهنمای وسایل پانچ دوزی

تمام وسایل پانچ دوزی که نیاز دارید را در بالا به آن اشاره کردیم تا بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس سلیقه ی خود داشته باشید. با توجه به جدید بودن این هنر ممکن است برای تهیه وسایل پانچ با مشکل رو به رو شوید و زمان زیادی برای پیدا کردن آن از شما تلف شود. به همین خاطر تمامی وسایل پانچ دوزی مورد نیازتان را از بهترین برند ها با قیمت مناسب برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم. به دلیل ارسال با پست پیشتاز هیچ محدودیت مکانی نداریم .و میتوانید از سراسر کشور هر آنچه نیاز دارید را سفارش دهید.

 

 

ب. قنبری گفت:
با سلام. من تصمیم دارم از این سوزنهای نیدل پانچ برای دوخت روی کوسن استفاده کنم و چون هیچ اطلاعاتی در این باره نداره نمیدونم چه سایز سوزنی باید بخرم و چند تا به کارم میاد و اینکه قیمشون چند هستش و کیفتش رو چطور متوجه بشم اگه در این باره راهنماییم کنین ممنون میشم. شماره میذارم. 0919*****73
    مدیریت گفت:
    سلام دوست عزیزم. حتما با شما تماس خواهیم گرفت.
ف س گفت:
سلام من یک سوزن نیدل پانچ چوبی که پیچ داره گرفتم چگونه باهاش کار انجام بدم ؟؟
    مدیریت گفت:
    با سلام. اون پیچ برای تنظیم ارتفاع سوزن در نظر گرفته شده، که میتوانید با محکم کردن آن، ارتفاع سوزن را ثابت کنید.
ف س گفت:
سلام آیا روی تور شاره دوزی هم می توان نیدل پانچ کار کرد ؟؟؟؟
    مدیریت گفت:
    پیشنهاد نمیشود. ولی اگر تور شماره دوزی، از انسجام خوبی برخوردار باشد، میتوانید استفاده کنید.
    ف س گفت:
    سلام من سوزن نیدل پانچ نورگه دارم که سوزنش عوض میشه واز ضخیم تا متوسط هست یکی ودوبار ازستفاده کردم روی یک پارچه بعد چند چندروز میخواستم بیام ایتفاده کنم دیگه روی اون پارچه کار نکرد
    میخواستم بپرسم روی چه پارچهای کار انجام بدم وباچه کاموایی؟
      مدیریت گفت:
      سلام دوست عزیز. پارچه مناسب برای دوخت با سوزن ضخیم 14 کانت کتان هست که در سایت موجوده و میتونید خرید کنید. کاموا مناسب برای این سایز سوزن هم از ایرانی ضخیم و یا ناکو ترک میتونید استفاده کنید.
پگاه گفت:
سلام من به پادری نیدل پانچ درست کردم میخواستم بدونم به پشتش چی بزنم که هم فیکس شه و هم تو شستشو باز نشه یچیز سفید دیدم میزنن ولی نمیدونم چیه؟
    مدیریت گفت:
    سلام دوست عزیز. برای فیکس کردم پشت کار از چسب مخصوص، لایی چسب و در نهایت از نمد میتونید استفاده کنید.
آیلار گفت:
سلام وقتتون بخیر
من واقعیتش میخام این کار نیدل پانچ رو برای کوسن استفاده کنم و درواقع میخام کسب و کار خودم رو راه بندازم . هیچ کلاسی هم نرفتم و دوره ندیدم اما فیلم های آموزشی رو که دیدم حس میکنم از پس کارش برمیام ‌ ممنون میشم راهنماییم کنید
    مدیریت گفت:
    دوست عزیز. بسیار عالی. برای شروع این هنر به سوزن، کارگاه، پارچه و کاموا نیاز دارید. که میتونید برای مشاوره انتخاب وسایل با شماره 09931774492 در ارتباط باشید.
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش