پانچ دوزی چیست؟ نیدل پانچ رو از کجا شروع کنم؟

پانچ دوزی چیست؟ نیدل پانچ از جمله‌ هنرهای نخ سوزن و دوختنی میباشد که ظاهری شبیه به گلدوزی و مخمل دوزی دارد‌. مهمترین وسیله‌ی هنر پانچ دوزی، سوزن‌های آن هستند که در مدل‌ها و مارک‌های متفاوت در بازار یافت میشوند.


پانچ دوزی چیست؟ و تاریخچه آن!


پانچ دوزی چیست؟ قدمت هنر پانچ دوزی زیبا، به چند صدهزار سال پیش برمیگردد، روزهایی که دریانوردان برای پر کردن وقتشان‌ در کشتی با این هنر مشغول بودند و یا در ایران از سال‌های بسیار دور، زن‌ها با آن فرشینه و محصولات مشابه درست میکردند البته به نام‌هایی مثل گونی دوزی، موتیف و ... معروف بود و هنوز در برخی مناطق ایران به این نام شناخته میشود و با سرسوزن‌هایی که باید به سرنگ وصل شوند استفاده میشود. امروزه اگر بخواهید مثل قدیم از آن استفاده کنید قاعدتا با مشکل مواجه میشوید که پیشنهاد میشود از وسایل جایگزین پیشرفته تر استفاده کنید.


انواع دستگاه پانچ دوزی: 


دستگاه پانچ دوزی از سایز خیلی ظریف تا ضخیم هستند. دستگاه‌های ظریف  که معمولا سه سوزن در سایزهای متوسط،ظریف و خیلی ظریف همراه خود دارند و قابلیت تعویض سوزن و تنظیم ارتفاع سوزن برای دوخت‌های متنوع را دارند ،برای گلدوزی و پانچ دوزی مناسب هستند . شما تمام مدل‌های دوخت گلدوزی را میتوانید با دستگاه‌های پانچ دوزی اجرا کنید. برای این دستگاه ظریف از نخ‌های گلدوزی، نخ‌های عمامه و کامواهای خیلی ظریف میتوانید استفاده کنید.
دستگاه‌های ضخیم معمولا تک سوزنه هستند و در دو نوع عرضه میشوند، یک مدل ارتفاع سوزن قابل تنظیم است و یک مدل ارتفاع سوزن قابل تنظیم نیست. و برای مخمل دوزی و گره‌دوزی و پانچ دوزی با کاموا استفاده میشوند، شما میتوانید از این سوزن‌های ضخیم برای ساخت کوسن، دیوارکوب، فرشینه ‌و .... استفاده کنید.

 

کدام سوزن را بخرم ؟


ابتدا باید عرض کنم که انتخاب سوزن پانچ دوزی کاملا سلیقه‌ای میباشد، اما لازم دیدم برای کسانی که آشنایی ندارند و بسیاری از‌دوستان سوال میپرسند به این پرسش مهم تا حدودی پاسخ دهم تا به شما کمک کند بهترین انتخاب را داشته باشید.
توجه داشته باشید که مهمترین چیز برای انتخاب سوزن، طرح و اندازه‌ی محصولی که میخواهید درست کنید است.
هنرجوی عزیز اگر قصد گلدوزی با ظرافت دارد و یا خواهان ظریف کاری با سوزن نیدل ‌پانچ است و یا میخواهد اکسسوری‌های خیلی کوچک مثل پیکسل، جواهرات و ... درست کند باید سوزن ظریف تهیه کند. این سوزن که با نخ‌های مولینه، گلدوزی و عمامه استفاده میشود، هنردستی کاملا زیبا برای شما به ارمغان می‌آورد که با آن میتوانید گلدوزی را راحتتر انجام دهید و حتی کسب و کار شخصی خود را شروع کنید. برای تهیه‌ی این سوزن ظریف میتوانید به سایت ارشمی سر بزنید و سوزن مناسب و باکیفیت را پیدا کنید، در این سایت پک‌هایی مناسب مبتدی‌ها و پک‌های کامل برای افرادی که تمام لوازم را میخواهند موجود است که به راحتی شما برای بهترین انتخاب کمک میکند.
همچنین اگر قصد دوخت ظریف را ندارید و میخواهید با کاموا گلدوزی انجام دهید که طرح برجسته روی کار ایجاد شود و یا کوسن و فرشینه ببافید، سوزن ضخیم نیاز دارید. برای کار با این سوزن میتوانید از کاموا متوسط و یا ضخیم استفاده کنید. تمام لوازم پانچ ظریف و ضخیم در سایت ارشمی موجود است، همکاران ما پک‌هایی برای شما تدارک دیده اند‌ که براحتی تمام لوازم را ببینید و انتخاب کنید



نیدل پانچ چیست؟ و کسب درآمد !


همانطور که فهمیدید نیدل پانچ چیست، میدانید برای کسب درآمد در هر هنری شما نیاز به خلاقیت دارید تا اثر منحصر به فرد خود را تولید کنید و بتوانید آنرا به فروش برسانید. کسب درآمد از این هنر زیبا کار آسانی میباشد به شرطی که بتوانید علاوه بر خلاقیت، بستر خوبی برای فروش و ارائه خدمات خودتان فراهم کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشید. 
همچنین با این هنر شما میتوانید وسایلی مثل کاور کوسن، فرشینه، زیرلیوانی، دیوارکوب، زیورآلات و ... درست کنید در ضمن میتوانید برای تزئین لباس و جوراب هم از این هنر زیبا بهره ببرید.
یکی از ایده‌های خلاقانه میتواند ترکیب این هنر زیبا با مکرومه، منگوله و بافت معمولی با میل و قلاب و حتی ترکیب آن با چوب باشد که بسیار چشم نواز و منحصر به فرد خواهد بود و برای پیشی گرفتن از رقیب‌ها بسیار جذاب خواهد بود. تیم ارشمی شما را تا رسیدن به هدفتان همراهی و حمایت خواهد کرد. و در صورت تمایل آثارتان را در پیج اینستاگراممان منتشر خواهیم کرد.
توجه داشته باشید قدم اول برای حرفه‌ای شدن و کسب درآمد، یادگیری درست و پایه‌ای و باتجربه بودن است. حتما باید به تعداد بیشمار محصول تولید کنید تا از مرحله آزمون و خطا گذر کنید و بتوانید محصولی بی نقص تولید کنید و این پروسه مستلزم زمان و هزینه میباشد و پیشنهاد من اینست که اصلا نگران این دو مورد نباشید چون زمان شما تبدیل به تجربه شده است و چند برابر سرمایه‌تان به شما برمیگردد و بدانید که حرفه‌ای‌ها همیشه زمان و انرژی زیادی گذاشتند تا به موفقیت دست یافتند، موفقیت مخصوصا در هنر یک شبه به دست نمی‌آید و باید صبر زیادی داشته باشید.

 

 

پانچ دوزی رو از کجا شروع کنم ؟


برای شروع پانچ دوزی، به پیشینه خاصی نیاز ندارید اما توجه داشته باشید که در اول کار حتما باید یکسری اصول را بدانید تا هم اگر مشکلی پیش آمد سرخورده نشوید و باعث آسیب به سوزنتان نشوید چون بعضی ها که روش درست استفاده از سوزن را بلد نیستند همان اول کار به سوزن آسیب میزنند و سرخورده میشوند و دیگر تمایلی برای ادامه دادن نخواهند داشت. پس اگر با مشکل مواجه شدید می‌توانید آموزش پانچ دوزی را بصورت پیشرفته از صفر تا صد در دوره های مجازی و یا ورکشاپ حضوری یاد بگیرید. برای اطلاع از شرایط و نحوه برگزاری کلاس نیدل پانچ با شماره 09931774492 در ارتباط باشید. 
نکته‌ی دیگری که حائز اهمیت است تهیه وسایل مورد نیازتان با راهنمایی درست میباشد. اگر هنگام تهیه وسایل دقت کافی را به عمل نیاورید ممکن است با مشکل مواجه شوید. برای مثال یکی از مشتریان عزیز ما سوزن ضخیم خریداری کرده بود و پارچه مورد نیازش را خریداری نکرده بود و اصلا نمیتوانست دوختی ایجاد کند و نگران شده بود که مبادا سوزن خراب و یا فیک است! در خرازی آنلاین ارشمی ما این اطمینان را به شما میدهیم که تمامی لوازم اصل هستند و قبل از ارسال حتما بررسی میشوند تا مشکلی نداشته باشند. پس برای خرید وسایل حتما از کسی که متخصص است راهنمایی لازم را بگیرید تا این هنر زیبا را به بهترین نحو ممکن شروع کنید و ادامه دهید.
ضمنا شما میتوانید برای خرید لوازم نیدل پانچ به سایت ارشمی مراجعه کنید و از طریق باکس چت سایت با متخصصان ما ارتباط برقرار کنید و هر سوالی که دارید بپرسید.

 

 

What is a Needle Punch.pdf فایل pdf این مقاله

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش